Živnosti a podnikatelské starosti
  

›› Začátek článku

Příběhy slavných značek a průmyslových podniků

Příběhy úspěšných značek a tvorba názvu / obchodního jména krok za krokem. To vše v knize: Jak vytvořit atraktivní OBCHODNÍ NÁZEV firmy, služby, produktu, značky. Jak vytvořit název firmy step by step.

  • Zdeněk Bauer

V knize najdete více než 300 příběhů úspěšných obchodních značek z Česka i ze zahraničí. Každý medailonek obsahuje krátkou historii značky a vysvětluje, co její jméno znamená. Vedle obecně známých příběhů značek Ford, Baťa, Škoda, Tatra, Laurin & Klement a dalších podobných, najdete v knize i desítky zcela neznámých příběhů všeobecně známých značek z mnoha různých oborů.

Velký prostor věnovali autoři publikace navíc nejen názvům firem, ale rovněž názvům jednotlivých produktů. Velkým kladem publikace je také skutečnost, že se jako vůbec první svého druhu detailněji věnuje nejen zahraničním značkám, ale i mnoha úspěšným názvům z domácího prostředí. Autoři publikace kvůli tomu podnikli řadu hloubkových výzkumů.

„Ukázalo se, že celá řada informací o historii českých značek je v literatuře uváděna nepřesně. Na internetu je omylů samozřejmě dvojnásob. Zčásti je to problém samotného korporátního prostředí, vinu na tom však má i nedostatečná péče o značky v období komunismu. Řadu údajů k tuzemským značkám jsme proto museli dlouze ověřovat. Určitě jsme to nezvládli na 100 % a některá odhalení čekají na badatele, kteří přijdou po nás. Mnoho nepřesností a tradovaných omylů se nám však odhalit podařilo,“ říká editor publikace Zdeněk Bauer.

Mylné údaje se přitom často vyskytují i na oficiálních webových stránkách jednotlivých produktů. Při přípravě knihy jsme však zjistili, že Coca-Cola se v Česku nezačala vyrábět v roce 1968, ale ne dřív, než v roce 1970. Ochranná známka ETA nepochází z roku 1943, ale z roku 1929. Kinedryl neexistuje od roku 1969, ale od roku 1960. A tak bychom mohli pokračovat.

Kniha Jak vytvořit atraktivní obchodní název firmy, služby, produktu, značky ovšem není suchou historickou příručkou. Názvy firem a jejich zboží jsou součástí naší hmotné kultury. Jejich příběhy zaujmou prakticky každého, kdo v prostředí všudypřítomných obchodních značek žije.

Návody a praktické tipy pro vytváření obchodních názvů

Jak je z názvu publikace patrné, kniha je víc, než jen sentimentálním vzpomínkovým albem retro značek. Vysvětluje rovněž, jak účinný obchodní název vzniká, co je jeho účelem, jak je chráněn i jak se pozná pravá značka od falešné.

S pomocí nové publikace si také každý čtenář může zkusit vytvořit vlastní název pro svou organizaci, zboží nebo službu. V tomto ohledu bude kniha jistě užitečnou pomůckou i pro reklamní tvůrce a marketéry. Podtitul knihy ostatně zní: Tvorba názvu / obchodního jména krok za krokem. Součástí praktické knihy je bohatý obrazový doprovod.

Kolektiv autorů: Jak vytvořit atraktivní obchodní název firmy, služby, produktu, značky. Tvorba názvu / obchodního jména krok za krokem. NZB, Praha 2014, 340 s., ISBN: 978-80-904272-7-3

Jak vytvořit účinný název a vybudovat zvučnou značku

Pokud si chcete vytvořit zvučný název pro svou firmu, zboží nebo služby, skvělou pomůckou vám bude kniha Jak vytvořit atraktivní obchodní název firmy, služby, produktu, značky. Na více než 300 stranách se dozvíte, co všechno by měl účinný obchodní název splňovat, a čeho je třeba se při jeho tvorbě vyvarovat. Svěží a praktický výklad je doplněn množstvím konkrétních ukázek a případových studií z tuzemského prostředí i ze světa.

  • Zdeněk Bauer

  • Další související informace najdete na webu www.TvorbaNazvu.cz.

  • Knihu Jak vytvořit atraktivní obchodní název firmy, služby, produktu, značky můžete za výhodnou cenu pořídit přímo na webu nakladatele, tedy na adrese www.NZB.cz.

›› Začátek článku